WOD 131119

Igår blev det en 100% vilodag faktiskt, jag hade tänkt att gå ner och köra lite aktiv vila och rörlighetsträning som jag brukar men jag struntade i det. Istället åt jag mycket mat, åkte direkt hem och somnade tidigt. Nu känns det faktiskt riktigt bra bortsett foten. Återhämtningen gick mycket snabbare än jag trodde faktiskt. Det var ju perfekt tajming med tanke på att det är tisdag idag och dags för gympasalen :)

Muscle-ups
~40 reps

Mycket teknikträning. Det första jag förändrade (efter att ha kollat massvis av slowmo på mina tidigare videos) var att dra mer med armarna i själva övergången mellan chin/dip delen. Det gjorde en stor skillnad. Under passet kollade jag lite mellan setten och inför de två sista lyckades jag justera min hållning vilket bidrar till en starkare kip. Progress is a slow process! Till eftermiddagen blev det:

​6×5 weighted pullups
+10kg – 1 second up / 4 seconds down

5 rounds of:
8 sumo deadlift high pull 35kg
4 squat cleans 60kg

Rasmus Ländström - RL Fitness 131119

Se skillnaden
Till vänster ben isär och dåligt tryck i bålen. Till höger global stabilitet vilket gav mer kip

  1. Pingback: WOD 131120 | RL Fitness

Skriv en kommentar