Upplägg: våren 2012 (2) | RL Fitness

Upplägg: våren 2012 (2)

Jag har nu glidit in i ett nytt träningsupplägg igen där jag kör två styrkepass i veckan och resten cardio och CrossFit. Jag har hittills under 2012 kört ett liknande upplägg och det har fungerat väldigt bra eftersom det tillåter mig att hålla en väldigt låg fettprocent samtidigt som muskler, kondition och smidighet utvecklas. Såhär ser det ut för tillfället:

På måndagar kör jag tungt på bröst & rygg. Eftersom tisdagens muskelgrupper är sekundära vid måndagens träning kör jag lite lättare på tisdagspasset med 10+ reps istället och nästan uteslutande superset. Jag lägger inte in någon benträning på mina styrkedagar eftersom jag har märkt att det blir för mycket. De får mycket stryk i löpning, HIIT (high intensity interval training), kettlebells och framförallt under CrossFit-passen. Vaderna får sig dock en doning ibland efter löpningen.

Kostmässigt ser en normal dag ut följande:

Så där har ni det, hela mitt upplägg. Om jag skulle bli hungrig på kvällen så kan det hända att jag även lägger till en proteinshake eller lite keso innan läggdags.

Igår var det tisdag vilket innebär armar och axlar, jag tänkte att ni skulle få ta del av det passet också:

3 set skivstångscurl – superset liggande tricepspress (25kg stång)
3 set koncentrationscurl – superset kickbacks (10kgs hantlar)
3 set militärpress – triset hantellyft åt sidan – triset framåtböjda hantellyft
smala armhävningar till failure

Axeldelen körde jag med 25kg stång, 4kgs hantlar respektive 8kgs hantlar.

Stay tuned för en överraskning ikväll/i morgon!

Skriv en kommentar