Snatch PR | RL Fitness

Snatch PR

Idag känns det rejält i kroppen efter riktigt tuffa pass med hög effort både måndag och tisdag. Jag gjorde mitt vanliga lunch-återhämtningspass med ett par km rodd och lite stretch, avslutade med en kvart i massagestolen och det kändes mycket bättre efter det. Latsen är nog värst, ligger på en bit över 200 pullups på två dagar nu.

På eftermiddagen så tänkte jag att det kan vara bra att ta tillfället i akt att jobba på lite svagheter så det fick bli ryck och hopprep.

Snatch
30kg – 40kg – 50kg – 60kg – 62,5kg (PR) – 65kg (F)

Nytt personbästa! Vet inte hur många personbästa jag har slagit hittils i år men det är säkert upp emot 10 stycken! Var riktigt nära 65 också faktiskt. Efter det fortsatte jag med 20 minuter hopprep för att träna på doubleunders vilket gick svindåligt. Det enda som hände var i princip att jag fick ett träningspass för axlarna..

Pratade lite med Rikard efteråt som menade att jag har ett alldeles för tungt och tjockt hopprep, dags att kolla runt efter ett nytt med andra ord. Vi får se vad jag kan hitta :)

Rasmus Ländström - RL Fitness 130130

  1. Pingback: 70kg snatch | RL Fitness

  2. Pingback: CrossFit Games: Open 13.1 | RL Fitness

Skriv en kommentar