Personbästa varje dag

Lite så ser det ut just nu! Saken är den att jag har just nu två stycken primära övningar som jag tränar på under min uppvärmning varje pass, det vill säga två gånger om dagen. Dels är det double unders, och även handstand. Jag har ju satt som mål att klara av 100 double unders och 60 sekunder handstand, och eftersom jag inte är något vidare på varken eller så insåg jag att jag måste få in en stor träningsfrekvens för att bli bättre.

Vi snackar inga långa sessions utan bara några minuter inför varje pass. Mellan rodden och dynamiska stretchen. Idag så satte jag personbästa i double unders med 24 hopp (tidigare 15) och jag slog även mitt rekord i handstand från igår (som var 20 sekunder) och drog till med 22 sekunder. Sakta men säkert blir det bättre, och framförallt så höjer jag min lägstanivå. Jag får väldigt sällan några ”dåliga” försök (i relation till mina rekord) utan det går bra rakt över. Grymt kul hur som helst :)

Lunchpass

High bar back squat 5×4
100kg

Eftermiddagspass

Double under & handstand practice
10min

On the minute for 20 minutes:
10 renegade row 6kg dumbbells on odd minutes
15 KB-swings 20kg on even minutes

Rasmus Ländström - RL Fitness 130524

  1. Pingback: 2 vilodagar mot 5 personbästan | RL Fitness

Skriv en kommentar