Kipping HSPU och nackont | RL Fitness

Kipping HSPU och nackont

Skador i samband med träning uppkommer i princip alltid när man gör något dumt som man egentligen vet att man inte borde (alternativt såklart att man inte vet hur det bör utföras från första början). När jag gör något dumt som resulterar i någon form av ont så skriver jag alltid om det i en egen kategori här så att jag kan gå tillbaka och lära mig av mina misstag.

Detta blir inlägg nummer sex i kategorin och tidigare har den endast innehållit överansträngningar, oftast i ryggen. Denna gången är det för första gången mer en riktig skada dock. Efter att ha kört sju set bänk på lunchpasset igår gick vi på eftermiddagen ner för att köra dips och handstand pushups. Efter 7-8 varv var triceps helt slut och jag fick svårt att hålla emot på vägen ner i mina HSPU, tillslut kom jag med lite för hög fart och det knäckte till i nacken. Jag har aldrig haft nackspärr men jag antar att det känns ungefär som det gör för mig just nu. Tid hos kiropraktor vid lunch..

Uppdatering: Vänstra sidan av nacken har fått sig en rejäl smäll (ej muslulärt utan led). Ett par besök hos kiropraktorn, inflammationsdämpande värktabletter, ingen träning.

  1. D

    Krya på dig, vad ska jag annars läsa om träning. :)

    Svara
    1. Rasmus Ländström

      Tack ska du ha! Jag ska göra andra besöket hos kiropraktorn om två timmar, efter det hoppas jag att vara hyfsat fit for fight. Med lite tur så kan det bli muscleups i gympasalen till lunch :)

      Svara
  2. Anders

    Usch vad kass!
    Jag gjorde samma sak i somras, men man läker hyffsat fort kring nacken så du är snart tillbaka i lokalerna igen :)
    Krya på dig!

    Svara
    1. Rasmus Ländström

      Tack Anders! Kiropraktorn fick loss den sista rörligheten förut och jag invigde precis med 10 set muscle-ups utan några känningar, så himla skönt :) Riktigt bra OHS här om dagen förresten!

      Svara

Skriv en kommentar