Formcheck 2012-01-16

I morse kände jag mig i jävligt bra form. Jag insåg att jag inte vägt mig på ett par veckor och att det kanske var dags att göra en liten formcheck, vågen visade 73,2kg och kalipern 5,3% bodyfat. Intervallerna och crossfitpassen har tydligen gett resultat!

Jag tycker att crossfit och högintensiv träning är grymt skoj och jag tror faktiskt att jag har tappat suget lite på Fitness five. Vi får se vad som händer, mer om det en annan dag. Dagens lunchträning:

4 set bänkpress – superset chins
3 set hantelpress – superset sittande rodd
3 set cableflyes – superset stående rodd

På eftermiddagen klämde jag även in en timmas cardio. Här kommer lite bilder efter passet, bra tryck:

Rasmus Ländström - RL Fitness 120116_1

Rasmus Ländström - RL Fitness 120116_2

Rasmus Ländström - RL Fitness 120116_3

  1. Karin

    Nice form! =)

    Jag är nyfiken, eftersom jag själv håller på och testar lite olika, hur mycket kolhydrater äter du? Äter du fortfarande LCHF?

    Ha en bra dag!

    Svara
    1. Rasmus Ländström

      Tack Karin :)

      Nej jag kör inte LCHF längre, anledningen till det är att jag kör mycket högintensiv träning där jag behöver glykogen i musklerna för att prestera på topp. Däremot så äter jag inte mer kolhydrater än jag verkligen behöver och jag ser till att de kommer från bra källor och med bra tajming.

      Jag skulle tippa att jag ligger på 100-150 gram kolhydrater om dagen fördelat på frukost och efter träning. Främst från havregryn, potatis och ris.

      Eftersom jag lyckas ligga på en såhär låg BF% trots mitt kolhydratsintag så ser jag ingen anledning att dra ner det ytterligare :)

      Vad har fungerat bäst för dig?

      Svara
  2. Karin

    Oj, jag såg inte ditt svar förrän nu =) Såg ditt senaste inlägg på fitnessguru och kom på att jag hade ställt en fråga till dig!

    Jag har alltid legat riktigt lågt på kolhydraterna, men tycker det går rätt segt med resultaten, speciellt de senaste månaderna. I höstas testade jag att öka på dom men det var för oplanerat och ledde bara till att jag åt för mycket, på fel tider, fick sötsug osv. Men nu testar jag igen och laddar upp med snabba kolhydrater före träningen (inspirerad av Joachim Bartoll, därav före träningen och inte efter). Ska bli intressant att se hur det funkar!
    Jag har alltid varit så säker på att det funkar finfint att bygga utan kolhydrater, men när jag försökte hitta bra källor och forskning på det lyckades jag inte hitta mer än typ Andreas Eenfeldt som skriver ”antagligen går det utmärkt”, men inga studier eller nåt.. Så lika bra att testa själv!

    Ha det bra!

    Svara
    1. Rasmus Ländström

      Absolut, det är alltid bättre att testa sig fram. Dels för att mycket av sådant som skrivs är rent skitsnack och dels för att våra kroppar alla är olika :) Hoppas att den nya laddningen fungerar bra!

      Svara

Skriv en kommentar