Dammar av löparskorna | RL Fitness

Dammar av löparskorna

Under vinterhalvåret så löper jag inte speciellt mycket och nu inför Open blir det ännu mindre (bortsett intervaller givetvis). Det har att göra med att hösten/vintern är styrkesäsong där jag framförallt satsar på att bli starkare och våren inför Open fokuserar endast på teknik och arbetskapacitet. Det kommer inte bli någon längre löpning i Open eftersom det aldrig skulle fungera rent logistiskt.

Jag gillar att löpa på sommaren dock och det brukar alltid bli ett par löpartävlingar. Någon gång i april brukar jag sätta igång när Open är över och vädret börjar bli bättre. Idag skulle jag ha någon form av aktiv vila och bestämde mig faktiskt för att hoppa upp på bandet då jag inte var så sugen på rodden.

Tänkte att 5km skulle bli lagom och till hastighet valde jag 12km/h, ett tempo som jag under sommarsäsongen kan hålla på distanser tre gånger så långa. Det blev ett litet uppvaknande idag dock när jag insåg hur tungt det faktiskt blev. Inte pulsmässigt men benen var inte alls vana vid den längden efter många månader utan. Jag fullföljde givetvis utan att sänka farten eftersom det är så min hjärna fungerar när jag tränar, trots att det var tänkt att bara vara aktiv vila.

Efteråt kändes benen riktigt tömda på energi vilket inte riktigt var målet med dagen. Jag bestämde mig då för att göra en klassisk Rasmus rehab när jag känner mig tom – hemmakväll :)

RL Fitness 1402013

  1. Pingback: CrossFit Invictus WOD 140214 | RL Fitness

Skriv en kommentar