CrossFit: The Other Total

Veckan har börjat med två dagar av halvbra träning, har inte riktigt känt att jag haft samma driv som vanligt. Jag har tagit mig igenom diverse tunga front squats, snatch träning och massvis av rodd. Jag lyckades även sätta nytt personbästa i double unders igen på 87 reps, ruskigt nära 100 nu! Efter att ha kört en 5km rodd igår eftermiddag, rullat ut bra på foam rollern igår kväll och ätit massvis med mat (och en del kakor) så kände jag mig fräsch och redo att köra hårt idag!

Veckans pass, ”The Other Total”, är definitivt något som gynnar de större starkare atleterna så det är bara för mig att göra så gott jag kan. Det handlar alltså om maxlyft i bänkpress, frivändning och overhead squat. Tre försök på varje övning. Mina tidigare personbästan skulle ta mig till 297kg så jag satte givetvis som mål att komma över 300!

Benchpress: 110kg, 112kg, 115kg (PR)
Overhead squat:
75kg, 80kg, 85kg (PR)
Clean:
95kg, 100kg, 105kg (F)

Total: 300kg

Det blev alltså personbästa med 3kg i bänkpressen, personbästa med 5kg i overhead squat och en total på 300kg!! Synd att jag missade min frivändning på 105, den har jag satt tidigare. Om man räknar benchmarket som ett personbästa så har jag alltså satt fyra stycken denna veckan! Grymt nöjd avslutade jag med lite puls:

On the minute for 5 minutes: 5 target burpees, 10 pullups
On the minute for 5 minutes: 10 taget burpees, 5 pullups

Rasmus Ländström - RL Fitness 130821

  1. Pingback: Året 2013 | RL Fitness

  2. Pingback: 90kg overhead squat | RL Fitness

Skriv en kommentar