CrossFit: Tabata this

Förra veckan så bestämde jag och Erik oss för att testa ett benchmarkpass som vi aldrig kört förut eftersom det kom upp som dagens pass på mainsite, nämligen Tabata this. För er som inte vet så är Tabata ett upplägg där man kör 8 intervaller med 20 sekunders arbete och 10 sekunders vila mellan. Vi började med en styrkedel där vi körde 5×8 i knäböj, jag på 80kg, sedan gick vi på passet:

Tabata row (calories)  –  9, 9, 9, 9, 9, 9, 8, 9
Tabata squat (reps)  –  17, 15, 14, 14, 13, 13, 14, 14
Tabata pullups (reps)  –  14, 9, 8, 7, 6, 7, 6, 7
Tabata pushups (reps)  –  18, 12, 11, 10, 10, 10, 10, 9
Tabata situps (reps)  –  14, 14, 12, 11, 11, 11, 11, 11
Rest 1 minute between excercises

Den totala poängen för passet räknas sedan ut genom att plussa ihop det sämsta resultatet från respektive övning. Det hade jag och Erik missat och trodde att det var alla sammanlagda reps som räknades. Hade jag vetat det i förväg så jag hade definitivt gått ut lugnare i framförallt pullups och pushups. Men det gör inget, bra träningspass blev det. Totala resultatet blev alltså 47 poäng.

Rasmus Ländström - RL Fitness 130730

  1. Pingback: Semestern 2013 | RL Fitness

  2. Pingback: CrossFit: Tabata this (2) | RL Fitness

Skriv en kommentar