CrossFit: Tabata this (2)

Idag var en riktigt kul träningsdag! Först på grund av att clean & jerk gick riktigt bra och det är alltid något som ger mig ”hopp”. Just jerk är en svaghet som jag jobbar på samt att C&J alltid driver upp en himla puls. Upplägget på lunchpasset blev:

Every 40 seconds for 10 minutes:
2 C&J 70kg

Utan problem. Kunde nog gått var 30:e sekund också men ville inte tappa tekniken. Fortsatte sedan att leka med lyft i 15 minuter till eller så, ingen aning om hur många reps det blev totalt. Till eftermiddagen blev jag sugen på revanch på ett benchmarkpass vid namn Tabata this som jag och Erik körde i somras, då fick jag 47 reps.

Tabata squat (reps)  – 15, 15, 15, 15, 15, 15, 15, 15
Tabata row (calories)  – 7, 8, 8, 8, 7, 7, 7, 7
Tabata pullups (reps)  – 9, 9, 9, 9, 9, 9, 9, 9
Tabata situps (reps)  – 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12
Tabata pushups (reps)  – 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12
Rest 1 minute between excercises, score = lowest number of each excercise

Score: 55

Jag slog alltså mitt gamla resultat med hästlängder, främst på grund av bättre taktik. Detta pass är inte jättekrävande egentligen utan mer ett mått på muskeluthållighet men också ett test av hur väl man känner sin kropp.

Squat gick bra, kunde eventuellt klarat 16.
Rodden fegade jag lite och borde börjat på 8. Höll igen lite då jag trodde benen skulle vara tröttare.
Pullups var perfekt avvägt, 9 var lagom i sista.
Situps var också bra avvägt, mycket mjölksyra och typ 2 sek till godo sista intervallen.
Pushups var riktigt på gränsen de två sista, hade mindre än en sekund till godo på sista varvet. Enda stället jag inte körde unbroken.

Sjukt nöjd med resultatet och framförallt att min uppskattning av reps spelade ut perfekt. Det bådar gott inför Open!

Rasmus Ländström - RL Fitness 140211

Skriv en kommentar