CrossFit: Isabel

Låren har lite svårt att återhämta sig helt märker jag, de har ännu inte hunnit vänja sig vid den stora volymen. Jag var dock inställd på att göra två riktigt intensiva pass idag och jag följde den planen, så får det bli en del vila i helgen istället. Jag visste att jag ville rycka på eftermiddagspasset och därmed ville jag inte ha någonting som var allt för muskel-uttröttande på förmiddagen. Detta är vad jag kom upp med:

4 rounds of:
500m row (must be below 01:50 pace)
50 double unders

Passet blev precis som jag hade planerat, riktigt riktigt hög puls men inte så värst ansträngande för musklerna. Jag har ingen exakt tid men jag tror det tog lite under 12 minuter, rodden blev 01:48 i snitt. Till eftermiddagen var det dags för ryck och det finns ett benchmark vid namn Isabel som jag aldrig har testat innan, 30 snatch på tid. Precis som Grace, med samma vikt (60kg). Anledningen till att jag aldrig gjort det förut är helt enkelt för att jag inte ansett mig själv kunna rycka tillräckligt bra. Efter en ryck-stege körde jag igång.

Snatch up to 85% 1RM

Isabel

For time:
30 snatch 60kg
Time: 07:37

Var lite besviken efteråt. Kanske inte så mycket på tiden då jag inte har någonting att jämföra med men på tekniken, redan på uppvärmningen kände jag att rycken stämde dåligt och det blev inte bättre när jag sattes inför 30 reps på tid. Jag kan köra klart bättre! Nu är ländryggen riktigt öm och jag ser fram emot en stor middag!

Avslutning blev 5x40sec on / 20sec off på crosstrainern med 110RPM, mitt vanliga upplägg som jag försöker få in på crosstrainern ibland när jag endast är ute efter puls.

Rasmus Ländström - RL Fitness 140117_3

Skriv en kommentar