CrossFit Games: Open 13.3

Jag skulle ljuga om jag skrev något annat än att det är skönt att den är över. Timme efter timme har jag övat på dessa double unders. Mina skenben ser ut som om någon har misshandlat dem, mitt vänstra pekfinger är blått och svullet efter piskrapp från repet och mina axlar är säkerligen överansträngda.

13.3 var, som ni kanske vet, 12 minuter av 150 wallballs, 90 double unders och 30 muscleups. Min högsta önskan var att komma till muscleupsen eftersom jag vet att jag har dem. Planen var att göra wallballs på runt 07:30 för att ha gott om tid till DU. Efter de senaste dagarnas intensiva hoppande var axlarna dock så pass slut att det helt enkelt inte gick att pusha på.

Jag var klar med wallballsen på 09:12, två minuter sämre än mitt personbästa. Double unders gick bra dock, teknikträningen gav alltid något. Nu i efterhand tror jag dock att det missgynnade mig då axlarna helt enkelt var för slitna.

Mitt totala resultat blev i alla fall 215 reps, det innebär att jag hann 65 av 90 double unders och fick aldrig komma till muscleups. Givetvis lite missnöjd, men jag får skylla mig själv att jag inte tränat mer DU innan.

Jag ligger fortfarande först i trestad dock så helt missnöjd går ej att vara, nu ser jag bara fram emot nästa och hoppas på lite pullups :)

Trestad leaderboarden hittar ni här

Min profil på games hemsida hittar ni här

RL Fitness 130324

  1. Pingback: 110kg front squat | RL Fitness

  2. Pingback: CrossFit Games: Open 13.5 | RL Fitness

Skriv en kommentar