CrossFit Games: Open 13.3 testrun

De senaste dagarna har det blivit en hel del aktivitet. Ingen överdrivet tung träning utan mest nötande. Dessa double unders alltså.. Vi tar det från början:

Torsdag morgon, 13.3 annonseras och jag inser att jag måste träna double unders som en idiot.

Torsdag lunch, går ner på lunch och kör en halvtimma, försöker med min tidigare plan att köra varannan. Gick skitdåligt.

Torsdag eftermiddag, jag går ner och testar 13.3 på riktigt. Tar mig igenom de 150 wallballsen på ungefär 7 minuter vilket lämnar 5 minuter på passet. Dubbelhoppen gick horribelt dåligt och jag lyckades skrapa ihop 63 stycken (av 90). Som sagt så är mitt mål att komma vidare till muscleupsen eftersom jag är duktig på dem och kan tjäna många placeringar där. Avslutade med 40 minuter extra double under träning och 2500m löpning.

Fredag lunch, går bort till CrossFit Trollhättan för att vara med på deras lunchpass. Vi kör igenom en styrkedel med overhead squats samt en kort triplet med burpees, KB-swings och pullups. Resten av tiden spenderade jag med double unders och det gick skit där med. Sedan hände det, två små kommentarer som förändrade allt:

”Du har hoppen, men du slutar veva med armarna. Fortsätt veva”.

”Du höjer axlarna lite när du vevar till, håll ner dem”.

Fredag eftermiddag, jag går ner till gymmet återigen. Efter 4000m på löpbandet var det dags att hoppa igen. Jag fokuserade på handledsrörelserna samt att hålla axlarna lågt. HELT PLÖTSLIGT så satt 10 raka doubles utan problem. Nu vet jag hur det ska kännas. Jag fixar oftast inte mer än 5-8 i rad, kommer i otakt med handlederna ibland, men det är helt klart ett steg närmare.

Rasmus Ländström - RL Fitness 130322Jag vet att axlarna kommer att vara rökta, men förhoppningsvis så kan dem klara sig igenom alla 90 reps i morgon!

Skriv en kommentar