CrossFit: Flight simulator

Idag var triceps ännu mer ömma, ordentlig träningsvärk faktiskt. Inte säker på vart ifrån men det enda logiska jag kan komma på är från muscle-upsen, även om det inte brukar bli så farligt. Jag kunde inte skippa bänken för det dock eftersom jag denna veckan går igång med 5/3/1 schemat och måste ha resultat att relatera till kommande veckor.

Bench press
5 reps @ 65% (75kg)
5 reps @ 75% (85kg)
3 reps @ 85% (97kg)

Tredje set blev egentligen fjärde set då jag körde en gång på 97 med backning innan. Tyvärr missuppfattade Tobbe och hjälpte till lite på alla reps, blev 7 stycken. Så möjligtvis var jag lite extra trött när jag maxade ut på tre stycken till sist men det får bli resultatet hur som helst. Till eftermiddagen gick jag på en challenge av double unders kallad Flight simulator. Totalt 550 reps enligt följande:

Flight Simulator

Double Unders
5-10-15-20-25-30-35-40-45-50-45-40-35-30-25-20-15-10-5

Rules:

1. You must complete each set consecutively before moving onto the next
Example: I must do 5 consecutive double unders without breaking before I can move to 10 double unders. I must do 10 consecutive double unders before I move to 15 double unders etc.

2. You must break in between sets
Example: After I complete 5 consecutive double unders, I must come to a complete stop, THEN go to set 10 and so on.​

Time: 11:42

Upp till 50 gick fint och jag passerade det på 04:50. Jag tänkte då att under 10 blir inga problem. Vaderna var på gränsen till kramp och rotatormusklerna i axlarna började bli rätt trötta. På vägen ner gick det sämre och jag failade 3 gånger på 35, 2 gånger på 25 och 1 gång på 15. Gjorde väl ungefär 150 onödiga reps. Ändå relativt nöjd med resultatet men det blir under 10 minuter när det är dags för retry!

Rasmus Ländström - RL Fitness 131211

  1. Pingback: CrossFit: Annie & Flight simulator | RL Fitness

Skriv en kommentar