CrossFit: Chelsea

Efter två dagars oplanerad vila bestämde jag mig för att gå ner och köra ett långt skönt CrossFit-pass. Ni vet känslan när man är så taggad att man känner sig oövervinnelig och längtar efter att få mörda ett stenhårt pass! Ja ungefär så kände jag mig i morse. Jag gick in på crossfit.com och kollade igenom benchmark-passen för att se om något lockade, mitt val föll på Chelsea:

5 pull-ups
10 push-ups
15 squats

Each min on the min for 30 min

Det innebär att för att inte faila måste man vara redo att starta ett nytt varv varje hel minut. Totalt blir det 150 pull-ups, 300 push-ups och 450 squats.

Jag fixade hela workouten med en snitthastighet på 38/22, det var lagom för att jag skulle hinna få ner pulsen inför nästa varv. Det sista varvet gav jag allt och slutade med 25 sekunder kvar på timern :)

Rasmus Ländström - RL Fitness 120517_1Rasmus Ländström - RL Fitness 120517_2

Händerna var bra slitna efteråt. Jag gick in på cirkelträningen efteråt för att varva ner lite men fick nöja mig med ett varv när ena blodblåsan sprack..

  1. Pingback: CrossFit: Cindy | RL Fitness

Skriv en kommentar