CrossFit: Barbara

Idag kände jag för att testa på ett nytt benchmark så jag gick helt enkelt in bland mina personbästa och valde en rad som var tom, det blev Barbara. Jag har testat att köra två varv för något år sedan men aldrig gjort alla fem, målsättningen fick bli att komma under 19 minuter totalt.

Five rounds of:
20 pullups
30 pushups
40 situps
50 squats
Rest three minutes between rounds

Varv 1: 03:05
Varv 2: 03:20
Varv 3: 03:17
Varv 4: 03:32
Varv 5: 03:25

Totalt: 16:39

TOTALT SJUKT! Tiden sätter mig på top-10 listan på wodboard! Allting gick unbroken förutom armhävningarna. När jag hade gjort klart varv 3 insåg jag att jag hade en chans att komma med på topplistan och efter det bara att ösa. Inför sista varvet var mjölksyran i triceps och låren helt sjuk så det fick gå på ren vilja, all out effort som till och med blev bättre tid än näst sista varvet! Efteråt låg jag ner med sjuk kramp och flämtade flera minuter, smått leendes över min prestation!

Rasmus Ländström - RL Fitness 130219Förutom att ha krossat Barbara så hann jag med powercleans och squatsnatch innan och lite double under träning på lunch, inte dumt!

  1. Pingback: WOD 130220 | RL Fitness

Skriv en kommentar