BodyBalance | RL Fitness

BodyBalance

Idag var jag på mitt livs första BodyBalance-pass. Jag ska berätta mer om det men först en rapport från dagens löpning.

För ganska exakt en månad sedan så började jag löpa mina 2,3km sträckor inför Marathonstafetten. Tiden då var 10:11 och den har förbättrats varje gång sedan dess. Idag blev det nytt all time record när jag slog till med 09:04, en lätt spyfärdig och väldigt nöjd Rasmus helt enkelt! Varje pass så har jag pressat mig till max och fyra veckor senare har jag alltså skalat av en hel minut på en (enligt mig) redan riktigt bra tid.

Det handlar om definiera mål och sedan pressa sig själv så hårt man kan för att nå dit, varje pass, varje set, varje rep. Jag är helt övertygad om att 90% av alla som anser sig träna hårt kan träna ännu hårdare, men det krävs en hel del karaktär och självdisciplin för att löpa tills man är spyfärdig, marklyfta tills man nästan svimmar, att vad man än gör alltid ge sitt yttersta. Det är väl tur att inte alla har den förmågan, annars hade ju alla som ville gått runt som vältränade atleter med definierade sexpack :)

Nog om det, BodyBalance som sagt. En 60 minuters blandning av yoga, tai chi och pilates. Jag ska inte ljuga, det var smärtsamt. Musklerna sträcks ut till max samtidigt som axlar och baksida lår krampar och jag kände mig nästan som en gammal gubbe ett tag. Känslan efteråt är väldigt positiv och jag tror det kan hjälpa mig med rörlighet, smidighet, balans, bålstabilitet, hållning och sist men inte minst även avslappning!

När jag kom hem så kände jag mig i bra form och tänkte varför inte göra en liten formcheck. Kalipern visade exakt samma som förra gången (en vecka sedan) nämligen 5,3% BF och vikten i morse låg på 74,2kg.

 Rasmus Ländström - RL Fitness 120208_2

Nu har jag precis lagat fem matlådor med ugnsbakad kassler med chili creme fraiche och smält ost, dags för middag och relax!

  1. Danne

    Tjena!
    Funkar den bra den där kalipern? Var har du köpt den?

    Bra blogg och superform som vanligt!

    Svara
  2. Pingback: Att unna sig | RL Fitness

  3. Pingback: Vila sig i form | RL Fitness

Skriv en kommentar