2 vilodagar mot 5 personbästan

Efter en i princip träningsfri helg fylld med sol och bad kändes kroppen väldigt fräsch idag, redo för nya utmaningar! Först ut var lunchpasset som i vanlig ordning inleddes med double unders och handstands, målet var att slå mitt resultat från förra passet som var 24 double unders och 22 sekunder handstand.

Double unders: 10 – 10 – 10 – 17 – 24 – 28 (PR)

Handstand: 24sek (PR)

Små förbättringar varje dag! Med dagens två första personbästan i bagaget gick vi vidare till styrkedelen, knäböj:

High bar back squat, 4 – 4 – 2 – 2 – 2 reps
94kg – 97kg – 100kg – 107kg – 110kg
3 seconds down, 2 second pause at the bottom

Första gången jag kör stopp-böj och det var helt klart tufft men välbehövligt. I övermorgon ska vi springa Marathonstafetten vilket innebär ingen mer benträning innan dess. Det är inte ofta som benen får vila i CrossFit-pass men efter att ha suttit och kollat runt lite bland mina personbästan och hittade jag ett lämpligt benchmarkpass till eftermiddagen. Lynne, som det kallas, består av fem varv med bänkpress med kroppsvikt på stången och pullups.

Lynne

Five rounds of:
Bodyweight benchpress (76kg)
Pullups

Bodypress Pullups
Set 1 16 42
Set 2 11 27
Set 3 8 27
Set 4 8 22
Set 5 9 28
Totalt 198 reps

BAAM! Sist jag gjorde Lynne (för ett år sedan) så fick jag 140 vilket innebär en förbättring på 58 reps! Lägg till personbästa i pullups från första set (tidigare 30) och bodypress (tidigare 15) så blev dagens skörd totalt fem nya rekord :) Kvällssol på balkongen rundar av en inte alls dum måndag!

Rasmus Ländström - RL Fitness 130527

  1. Pingback: Hangover double unders | RL Fitness

Skriv en kommentar